קליפורניה: מאה ושמונים אלף תושבים פונו בעקבות חור בסכר

    הסכר הוא הגבוה ביותר בארצות הברית (230 מטרים) והחשש הוא שעם קריסת הסכר יוצף האזור במים וחיי אדם יהיו בסכנה.
    מנדי אושר No Comments on קליפורניה: מאה ושמונים אלף תושבים פונו בעקבות חור בסכר

    הסכר הגבוה ביותר בארצות הברית התמלא מים וחור נוצר בו • חשש מקריסה והצפה מאות אלפי בני אדם פונו • עיירות שלמות ריקות מתושבים • לדברי ראש העיר" לא לוקחים סיכונים זה לא תרגיל"

    סכר / אילוסטרציה צילום: נתי שוחט / פלאש 90
    הסכר הוא הגבוה ביותר בארצות הברית (230 מטרים) והחשש הוא שעם קריסת הסכר יוצף האזור במים וחיי אדם יהיו בסכנה.
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשויות בקליפורניה חוששות. סכר אגם אורוויל התמלא כמעט לחלוטין במים בעקבות כמה סערות קשות שפקדו את האזור בשבועות האחרונים, הסכר הוא הגבוה ביותר בארצות הברית  (230 מטרים) והחשש הוא  שעם קריסת הסכר יוצף האזור במים וחיי אדם יהיו בסכנה. הרשויות החלו לפתוח באופן יזום את הסכר כדי להוריד את מפלס המים הגבוה. כאשר נכון ליום שישי היה קרוב מפלס המים בסכר לשני מטרים בלבד מהחלק העליון שלו.

    המושל  קורי הוני, אמר במסיבת עיתונאים שמומחים אמרו לו שנוצר חור בסכר שעלול לסכן את שלמות המבנה. כך שהוא מכריז על פינוי חרום. לדבריו, ההחלטה על פינוי מיידי נועדה להציל את חייהם של אלפי תושבים שחיים מתחת לסכר אורוויל במידה שזה יקרוס. מאוחר יותר הוא אמר שהשחיקה של הסכר לא מתקדמת במהירות גדולה כפי שחששו בתחילה ושכמות המים שזרמה דרך החור ירדה. בכל מקרה, אך לדבריו "זה לא תרגיל, צו הפינוי נותר בעינו כדי לא לקחת סיכונים מיותרים".

    רשת CNN דיווחה כי 188 אלף בני אדם פונו מחשש לקריסת הסכר, כאשר העירות הקרובות נהפכו לעיירות רפאים עם ההימלטות של התושבים, כאשר לדברי מפקד המשטרה: הוצבו כוחות באזור בכדי למנוע ביזה בבתים והעסקים הריקים.



    0 תגובות